torsdag, augusti 28, 2008

Ledig...



Uppe med tuppen för att få iväg barnen till skolan och skolbussen. Eftersom vi själva valt skola till dottern får vi ju köra henne dit och nu har vi bestämt att när jag är ledig tar sambon henne på vägen ner , en liten omväg, till jobbet men det är ändå bättre än att jag ska iväg och tillbaka igen. Man får tänka på naturen, bensinen och pengarna...Sonen hoppar på bussen så han fixar sig själv.

Ja ha...vad ska jag hitta på idag? Vid 11 har jag tid hos min massör...längtar. Det var ju nästan över två månader sedan sist eftersom lilla jag glömde bort tiden förra gången. Snopet och pinsamt när hon ringer...men men det är glömt och jag har betalt min skuld för den gången med. Självklart fick jag stå för detta.. Lite retfullt men ändå helt rätt.

Sen har jag faktiskt tänkt ta tag i städningen igen. I morgon fyller dottern 7 år och det ska bli kalas på kvällen så vi väntar gäster och får ställa hemmet i lite ordning inför det. Så farligt är det inte faktiskt ändå.... Man märker enorm skillnad sedan vi inte har vår hund Bella längre. Hon drog in en hel mängd smuts får man bara konstatera så här i efterhand...då var man nog mer accepterande i det och det var ju inte så mycket att göra åt det...men ja jag behöver inte sopa och dammsuga så ofta längre.... och det har jag inget emot. Det är bara något man överväger om vi nu ska köpa en valp eller inte i framtiden...


Föresten...vi väntar nog smått i familjen igen. Vår katt Flax är så rund om magen och andra honkatter fräser som bara den åt henne...dom känner ju sådant på sig.
Det är 2 år sedan sist vi hade kattungar... och vi ska definitivt inte behålla några mer ...vi har ju redan 4 katter. Jag får sätta in en annons i jobbets tidning...det brukar vara ett lyckosamt kast.


5 kommentarer:

ikas sa...

Hej

Tänkte ta mig i kragen och besöka alla goa bloggerskor lite oftare. Ingen kan väl anklaga mig för att ha sprungit ner dörrarna hos er precis ;o)
Vad kul med små bebisar. Vi har en gammal svart katt som är oförskämt pigg för sina dryga 15 år.

Kram!

Anonym sa...

Hej vännen!
Då följer jag efter dej och tittar till dej också. Wow, vilken fin rosa blogg du har. Himla läckert.
Gulle gulle, ska ni få kattungar? Önskar jag kunde ta hand om en. Jag saknar ett husdjur väldans mycket.
Ha det gott.
Stor kram från Anita

Anonym sa...

Svar: Ja, jag jobbar som lärare. Jag trivs verkligen bra som det!

Vad kul med kattungar! Tack för en fantastiskt fin blogg!

Mindi sa...

Ja som sagt i vanliga fall så brukar jag också vara ute i god tid men det blir ju inte alltid som man tänker och vill. ;) Att jag brukar vara ute i vettig tid är ju mest för att kompisarna inte ska hinna planera in annat och inte för presenternas skull. Inte behöver man väl 8 dagar att köpa en ev present på??? ;)Då har man tight schema. ;)

Kramis
M I N D I

Mindi sa...

Ibland blir det ju inte som man har tänkt och ibland faller alla ens planeringar.... Men jag hoppas i alla fall att barnen blir glada och att ingen tackar nej till partyt för att de inte hinner skaffa present pga att födelsedagsbarnets mamma var sen med inbjudningarna. ;D

Mindi