fredag, maj 02, 2008

Maj ....

Nu är det verkligen maj... Det spricker ut i träden och knopparna ändrar
sig från dag till dag. Det är dax att klippa ner rosorna för det är
musöron i björkarna :). Det går jag alltid på.
Skulle klippt gräset igår med men jag fick inte gräskipparen till
att starta...sambon provade och den gick i gång vid första tillfället...
Typiskt. Vi har ju en sådan man åker på så det var inte det att
jag inte fick till den rätta knycken utan det var helt enkelt så att
den startade inte när jag vred om nyckeln....

Barnen är ledig idag och jag med... det är min tredje lediga dag utav 5.
Fick till en bra långledighet...det är skönt.
Det var bra att jag var hemma några dagar förra veckan. Det behövdes!
På måndag är det studiedag med men då är fritids öppet och jag jobbar kväll
så det blev bra att jag lämnde vid 9,00 för dom skulle visst
ge sig ut och leta efter grodyngel tror jag ;-).
Nu har jag satt igång ett bullbak så barnen kan
fika med kompisarna som kommer.

Ha en bra dag!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack detsamma!

Annika sa...

O så underbart med vitsippor. Tänk att se en hel vitsippsbacke...SÅ ljuvligt!!

Anonym sa...

Jag har lärt mig läsa engelska mönster. Det finns sidor på Internet som hjälper en... Jag kan inte avancerade saker men jag kan förstår luftmaskor, maskor, stolpar och lite sådär... Det räcker ju oftast...

Anonym sa...

såg att du frågade om engelska virktermer.

Här har du lite hjälp på vägen...
Jag gjorde själv 5 "Göran" igår =)

st – stitch – maska
ch – chain – luftmaska
sc – single crochet – fast maska
hdc – half double crochet – halvstolpe
dc – double crochet – stolpe
tc – triple crochet – dubbelstolpe
sl st – slip stitch – smygmaska
back loop – bakre maskbåge
2 sc tog – 2 single crochet together – 2 fasta maskor tillsammans
dec – decrease – minska
inc – increase – öka