måndag, maj 19, 2008

Regn regn

Som det har regnat idag...det har vräkt ner och jag kan nog inte annat än tycka att det behövs. Ja det behövs.
Det behövs för alla de ca 4000 plantor av ek,lönn,fågelbär och vildpäron som vi har satt... väx väx väx . Det är över 1 veckas arbete som ligger på detta och sen även ytterligare lite tid där jag satte 200 kungsgranar så vi kan få fina julgranar om några år. Det är ju så ståtliga granar i juletid. Sen behövs regnet för att ta bort allt frömjöl och damm...blöta ner vår grusväg lite så den inte ryker så...

Det knallar på här. Man tycker man hör Bella ibland. Funderar på om vi inte ska ta in henne så hon inte blir blöt om hon är i sin hundgård men så kommer man på att hon finns ju inte längre. Jag saknar att hon kommer var morgon när jag skrapar min frukost tallrik... det var en signal att det var dax för henne att få kicken. Här om kvällen grät jag hejdlöst när jag satt och tittade på hennes bild. Ser in i hennes ögon och det var bara kärlek där. Saknar hennes knorrande när vi kliade henne bakom öronen. Hon knorrade verkligen....

Det är kallt i kväll...så nu vill jag nog att det ska bli lite soligt igen. För efter regn kommer sol.



2 kommentarer:

Kottemor sa...

Ja regnet behövs, dock har jag inte riktigt tid för det just denna veckan;)

Tänker på dig, kan ej säga mkt men förstår hur jobbig saknade är.
Bella ordnade nog till det där
regnet åt er för att hon såg att
det behövdes och ville glädja er lite:)

Kramar!

Annika sa...

4000 plantor!!! Och sen 200 granar...WOW!! Vilket jobb!
Förstår att ni är glada över regnet som föll.

Och lilla Bella....Jag förstår att ni sörjer en älskad vän. Vad fint att hon ligger begravd under ett träd med sina favoritgrejjer...

Kram från mig!!!