måndag, mars 19, 2007

Masjävlar...vad tyckte jag?

Ja just det jag kanske skulle skriva vad jag tyckte om den!

Den hade sina poänger i vissa delar. Systern som hela tiden visste hur allt skulle vara och styrde o ställde... henne kände man ju igen hos vissa.
Den var lite speciell filmen måste jag säga och jag kan nog inte förstå att den var så populär när den kom.
Samtidigt tyckte jag att dom hade det ganska tragiskt där uppe i dalarna. Grannen som drack som bara den o skröt om sin jaktkunskap o sedan var han mitt uppe i en separation... killen som bodde hos sin mamma som inte ville prata om sin mans självmord... Den får -3 av mig i min egen betygssättning ;).

Blåser som bara den men vi har faktiskt kvar strömmen. Såg att sambon tog en annan väg nu till sonens buss så det låg väl ngt träd över vägen då kan jag tro. Solen tittar fram nu och är så välkommen så :). Imorgon måste jag gå till torget på lunchen o köpa lite penseer det är dax nu känns det som. Har fortfarande kvar mitt vinter arrangemang som ser mer än trött ut. Ska jobba ikväll och inom bibblan innan jag börjar. Det är några Stieg Larsson böcker jag ska hämta som är reserverade. Det ska ju vara en bra författare har jag hört. Har inte läst ngt av honom än.

9 kommentarer:

Mindi sa...

Ah, då vet jag. ;)
Ja den var rätt så tragisk egentligen. Har du sett någon annan bra film på sistonde då? Hur fungerar er bärbara? I dag kom vår router.... så jag ska hämta ut den någon dag snart. :)

Anonym sa...

Hej!
Hittade dig hos Ella, fastnade för din blogg namn Mintid, coolt namn på en blogg. Tittade lite slött på den filmen me, tyckte mest att den var patetisk.
Ja här har vi märkligt väder, snöar, blåser...o ibland tittar solen fram.
Ha en bra månda/vecka. //Anita

Anonym sa...

Håller med dig om Masjävlar.
Du funderar på att köpa penseer och jag kom precis in efter att ha skottat, det snöade i fm och då hade jag gått till jobbet. Ska titta runt lite hos dig nu.

netha sa...

Har itne sett masjävlar.
Ja penseer måste man ju köpa nu, det blir så fint ända till rådjuren äter upp dem.
Ja du vad det har blåst, jösses vad de har skakat i huset. Alldeles utanför där vi bor så ligger ju Nidingen och där blåste det ju drygt 30 i byarna så nog tog de i alltid.
Sen snöa det idag, haglade, regnade, vart sol, riktigt aprilväder, allt på en gång.
Kramis på dig.

Annika sa...

Nej, Masjävlar gillade jag inte heller.
Här råder våren! Underbart! 15 grader nu klockan 9.30! Härligt.

♥ cloudberrie ♥ sa...

Jag håller med till viss del, det är inte den bästa filmen jag sett men den hade sina poänger.

Ha en fin kväll!
Kram från Eva

Jill Wegerup sa...

Hittade hit från Annika...

Håller med om att det inte är en jättebra film men att den ändå är sevärd. Finns en del man tar med sig.

Anonym sa...

hej!

Kul att du kikade in och ännu roligare att du skrev en rad. Alltid kul med små meddelanden så...

Hoppas din helg också blir fin.

Kram Erika

Anonym sa...

Jag har också hört att han skall vara en bra författare, har inte hunnit läsa något ännu MEN skall snart få låna en bok av en studiekompis.

Trevlig helg!! Kramis