lördag, mars 24, 2007

Lördag kväll

Var det den första soliga vårdagen idag tross, i allafall på en helg? Jag tror nog det. Jag har städat sovrummet idag. Bytt i sängarna och har haft täcken o kuddar på vädring. Längtar faktiskt nu efter att få krypa ner i rena lakan, och dom är manglade ;)!
Dom gamla hänger på min nya fina tvättställning ute. Herre gud så enkelt och sträckt den är där ute. Använder ju det gamla vanliga hålet som vi har gjutet en gång men denna ställningen är så sträckt att jag knappt når till översta linan! Det var verkligen på tiden att byta ut den gamla...rostiga och där linorna som en gång är bytta tom, hängde på svaj...

Har haft en barndsoms vän på fika i em. Hon var på besök hos sin pappa o bor numera sedan universitetstiden på annan ort. Det är väl en sisså där 20 år sedan hon flyttde. Vi har varit vänner sedan lekskolan. Alltid kul att träffas.Här var så uppställt som det bara kan...sambon oljade in uteplatsen o vi hade alla städdon framme, dammsugare och kvastar...men hon fick ta det som det var ;).

Dottern var på teater idag på fm med en kompis och hennes mamma. Det var riksteatern som är ute o reser. Dom fick en skiva med och allt detta för 30;- . Fantastiskt pris.

Sonen har varit hos en "granne" o lekt. Han kom på det i morse att han skulle ringa A för dom har inte lekt i år än ;).Då var det ju på tiden.

Ikväll tog vi hem Thaimat. Det är så gott. Vi hämtar hellre det än pizza nuför tiden faktiskt. Barnen älskar det med.

Det spelas the Ark här hemma för fulla muggar och vad låten är bra. Den växer för varje dag! Sambon jobbar med musik och han berättade att företaget som han jobbar på ska sälja The arks tröjor framöver och lär väl få lite kontakter så det kommer att kunna fixas signerade skivor här. Det gillade barnen jätte mycket ;). Företaget hade visst en gång i början av 90 talet nekat the ark med att göra deras skivor...det får dom bita i det sura äpplet för nu ;)...tss...

Ha det så gott !

5 kommentarer:

Camillas blogg sa...

Visst är det underbart att krypa ner i rena lakan..är de manglade så är det ju ännu bättre!! :)

Thaimat är smaskens!

Hoppas du får en fortsatt trevlig helg i detta underbara vårväder!

Kram Camilla

Mindi sa...

Jag brukade hjälpa min mamma att mangla lakan då jag var liten. :)

Du kan du maila mig? Jag har inte din epost i min nya pigga fräscha fina dator? :)

Jag får inte riktigt till det med routern... snyft. Kanske du har tips? :)

Kram kram

Annika sa...

Å, visst är det härligt med krispiga nymanlgade lakan. Jag hjälpte också till att mangla när jag var yngre...

Trevligt med kompisbesöket häromdagen! Alltid trevligt med gamla vänner.

♥ cloudberrie ♥ sa...

Rena och manglade lakan, ja det ÄR härligt! Men jag har slöat till (självförsvar) och inte köpt någon ny mangel sedan den gamla brann upp. Undra vad jag gör med mina hushållsmaskiner... för nån vecka sedan brann symaskinen oxå upp... *krax* "Dålig husmor"

The Ark låten Är toppen och som du säger, den bara växer!

Trevlig helg!

Kramar från Eva

ps det måste vara någonting fel i html koden till min länk knapp...

SweFlo sa...

Hej och tack för besöket! vad skönt med ett litet besök på landet. Jag saknar min mammas manglade lakan! Har aldrig ens sett en mangel här i USA! thaimat är min favorit, lagar/hämtar ofta det. Idag blev det ju vietnamesiskt, men det är inte alls samma. vad jag gillar mest med Thaimaten är nog alla olika currysorter, speciellt röd. Odlar tom egna thaikryddor såsom lemongrass, koriander och thaliändsk peppar. Mmmm... Ska bli skönt att komma "hem" till Gotland nu i sommar och bo vid lammen... Saknar det!