onsdag, februari 04, 2009

Våfflor



Det får bli våfflor i dag till barnen när dom
kommer hem från skolan. Blev sugen på det.

Får nog bara iväg och handla ägg...

Det är knapert när hönorna inte värper...

Man drar sig för att köpa ägg när man skulle

kunna ha egna hemvärpta ägg.

Skärpning Agda, Gullefjun och ni andra ! ;o)

-~-

Tänk vad nöjd man kan vara av det man själv presterar.


Jag och en kollega hade fått uppgift att vara med
på ett leverantörsmöte med folk från
6 olika länder vars fabriker producerar möbler
för I... där jag jobbar...

Mötet skulle vara på engelska och jag kände både
nyfikenhet och lite nervositet för detta.
Något sådant har jag inte varit med på förr.

Inte med så många från andra länder...
Vi skulle säga vår syn på just denna serie som dom

tillverkar. På morgonen får jag sms av P att hon kommer
inte...hemma för VAB. Nä hä tänkte jag och kände jag
jag går inte dit själv!! Aldrig...

Det skulle börja 9,00 och jag skulle inom jobbet först.
Jag fick bara ta en kollega under armen och hon hann inte
bli nervös... Men det gick RIKTIGT bra! Jag kände
mig säker på det jag skulle säga...ändock på engelska!

Vad då...jag var inte sämre än dom från Polen, Kina...

Fast Kanadensarna var ju helt klart ett strå vassare ;o).
Vi växte min kollega och jag... det vill jag nog göra om!

-~-

Ser med lite förskräckelse SVT´s serie Stormen.
Det väcker en del hemska minnen och framför allt känslormen någon stans känner man nästan en vördnad infördet som hände. Låter kanske märkligt...det är så starkt och nästan lite övermäktigt.



6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det r ju verkligen kul att få såsdana utmaningar. Man växer som människa när man klarar något sådant.

Kramar Ullis

Malin E sa...

Gud va gott med våfflor, va sugen jag blev på det nu!!
KUL att det gick så bra på det där mötet,man växer ju verkligen som människa!!
Kram MALin

ankiann sa...

Vilken härlig boost för självförtroendet att allt gick så bra!

Anonym sa...

Mmm vad gott... blir nog sådant inom en snar framtid hemma oxå ;)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Låter spännade och som en riktig utmaning, toppen!

Mums med våfflor, det måste jag ta och göra någon dag jag med.

KRAM från Eva

ankiann sa...

Hoppas att du orkar/hinner/ids med min utmaning till dig :)