lördag, februari 21, 2009

Lördag

Åh idag får jag min kamera!
Våra nyårsvänner kommer hit och har den så klart med sig!
Det är ju inte bara att köra och hämta något man glömt när man bor 15 mil ifrån varandra...
Vi ska alltså ha övernattningsgäster i kväll och i morgon väntar isfiske med lite grillning. Då har vi bjudit in ytterligare en familj. Det blir mys nere vid sjön!
I helgen ska vi hjälpa pappa med att köra lite möbler till hans lägenhet på service huset. Han har fått permanentplats nu. Det måste bli bra. Det ska bli bra.
Mamma och jag var och handlade lite lampor och så på IKEA igår. En hel två rumslägenhet får han och jag vet och kan tycka att han hade varit nöjd med en etta men vad gör man... Sen är han ju karl med och har aldrig varit intresserad av inredning eller så...så det är inte läge att köpa nya möbler precis... Vi får se vad vi kan skrapa i hop. Det står en hel del här hemma i mitt hus.
En lite märklig känsla att han inte ska ha sitt hem hemma mer, fast det är det ju ändå på något vis. Dock kan jag väl med mina 18 år inom vården och den erfarenheten se att det var det rätta att göra så här. Att flytta fram och tillbaka via växelvård två veckor i taget är bra , men när det blir förvirrande om var man ska vara och när man ska åka så är det bättre att vara på ett ställe.
Trevlig helg

1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att ni har haft det mysigt i helgen. Tänk att någon kan gå och stjäla brevlådan, har aldrig hört på maken. Det blir nog bra för din pappa och för er andra också. Det är ju bara konstigt när man ska ta steget.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis