torsdag, oktober 23, 2008

Min tid




I dag ska jag ha lite egen tid ... Funderar i bland på om jag unnar mig det för ofta eller om det är alldeles lagom och förnuftigt tänkt.


I förra veckan tog jag mig en tur till fotvården. Har tidigare gått där ett par gånger om året men i våras slarvade jag. Det blev aldrig av. Så här i efterhand hade jag mycket om kring mig och tog nog inte hand om mig som jag skulle. Nu när jag var hos Marianne så njöt jag i fulla drag av hennes omsorg om mina fossingar. Tänk dom ska ju bära mig hela livet , visst förtjänar fötterna lite vård?!

Och så idag då... min lediga dag denna veckan. Då ska jag ta med mig presentkortet jag fick i februari och som där blev en slant över på hos Lena som ska göra en ansiktsbehandling på mig vid 10 tiden... Jag har längtat så! Det ska bli så skönt... man känner sig jätte ren efteråt och jag tror med att det är värt att unna sig denna "lyx" ibland. Eller jag vet inte om det är lyx. Kan tycka det är mer lyx att lägga X antal hundra lappar i månaden på kläder än vård och behandling för sig sjäv. Det gör nämligen inte jag...jag köper inte speciellt mycket kläder. Inte till mig själv och egentligen inte till barnen heller... Dom använder i allafall allt jag har i deras skåp och hyllor.

Ska börja plocka fram lite kläder med vi ska ha med oss på resan. På lördag åker vi till Spanien under höstlovet... som jag längtar. Det är en mycket starkare längtan än jag trodde... Det är nog för att jag tycker så mycket om denna lilla stad och livet där...


Sköt om er vänner ! Kram!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Jag önskar dig trevlig helg och en trevlig resa!! Jag slutade 9:an 94 Kram Maria