söndag, september 07, 2008

Kräftor kräfva denna dryck

I går var vi hos våra vänner ute vid deras lilla stuga.
Det var kräftskiva och en hel del lekar :).
Började dagen vid 15 tiden med lite fika och sedan var
det en tipsrunda på tapeten. Jag tror minsann
hon hade skrivet ut den från ICA.
Det handlade om allt möjligt i ämnet kräftor...

På detta torp har dom en 5 kamps bana. Det är pilskjutning,
blow pipe , slangbella , yxkastning och sist men inte minst,
en felstyrd bil. När du svänger höger går den till vänster!
Försök få in det i huvudet när du kör... oj oj vad
vi skrattade gott åt alla. Jag var sämst...Vi skulle ta oss
runt en bana och det var inte det lättaste.
Efter detta så var det kräftor och lite annat smått och gott.
Janssons frestelse...ägg...gott gott.
Nu väntar en ny arbetsvecka... Jobbar kvällen i morgon.

4 kommentarer:

ankiann sa...

Gottis med kräftor!

Fotograferande Maria sa...

Hej! Gott , kolla min blogg med :)

Kottemor sa...

Såå gott med kräftor!
Här mumsades det glatt i lördags:)

Många kramar!!

Annika sa...

Trevligt, och gott med kräftskiva. Snart ska vi svenskar här i mitt område ha en sådan också. VAD gott det ska BLI!!! Låter KUL med 5-kampen!! Speciellt med den felstryrda bilen. Jag hade klantat bort mig direkt :-)
KRAM!