fredag, mars 07, 2008

mina barns skola

Som om man inte hade nog bekymmer och grubblerier...
I veckan kom beskedet från politikerna att dom ska lägga ner mina barns skola.
En alldeles fantastisk lantortsskola som ger den trygghet en liten skola innebär. Alla syns och alla vet vilka var o en är. Ingen är ensam eller utanför...

I helgen rustas för stormöte och vi ska fråga ut de som bestämt hur dom har mage att gå utanför det beslut som en gång fattats att inga skolor ska läggas ner om elevantalet är mer än 30 barn.
Den skola som räddas har endast 11 barn i höst och vår har 34. Men så kommer skolnämdens ordförande från den by som skolan med 11 barn har....
När går gränsen för Jäv? Jag skulle tro att den är nådd här...

Tittar på Lets dance och undrar vem som åker ikväll... Jag vet inte vem jag tycker är bäst. Dottern har somnat i fåtöljen , sambon sover i andra soffan och jag och sonen sitter här och är halvslöa....så kan det vara en fredag kväll.

Ha en god helg vänner!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Än är jag vaken. :o)
Grr, jag blir arg när jag läser om er skola. Hoppas att ni får era röster hörda.
Slött är det vid den här tiden. Sängen lockar, imorgon ska jag ju jobba igen.
Ha det gott.
Kram, Anita

netha sa...

Jodu, slött skall det vara en fredagkväll, då skall ju veckans stress ut ur kroppen och man skall orka med helgens alla aktiviteter.
Ja du de där skolpolitikerna kan man ibland undra hur de tänker, lycka till med att rusta er för protester.
kramis och ha en bra helg.

Anonym sa...

Hoppas att det ordnar sig med barnens skola. På fredagskvällen sa man slappa så det så :)

Kottemor sa...

Fy så trist med skolan!
Kan man inte anmäla eller överstrida sånt?!

Låter som en mkt skön fredagskväll:)

Massvis med kramar!

Kottemor sa...

Fy så trist med skolan!
Kan man inte anmäla eller överstrida sånt?!

Låter som en mkt skön fredagskväll:)

Massvis med kramar!