torsdag, januari 18, 2007

Strömlöst

Nu är jag på banan igen.

Om någon undrar varför det inte händer så mycket här så är det för att vi blir strömlösa titt som tätt. I söndags gick den vid 12,00 och kom tillbaka i går, onsdag kväll vid 19,30 tiden. Det är verkligen tråkigt och man känner sig ensam o liten när naturen gör som den vill. Telefonen kom med tillbaka igår. Ett tag hade vi inte ens mobil o man är ju livrädd att det ska hända ngt där man måste larma. En brand tex med alla dessa ljus o fotogenlampor... då hade vi fått köra 6-7 km till en brandstation för att larma själva.

Det är under blåsten o tiden innan som det är värst. När man får prognos att det ska bli blåsigt... jag ryser... Nu när det har hänt o man sitter där i mörkret är det inte så mycket att göra åt det. Det är kallt om natten o man får duscha på jobbet...
Imåndagskväll kollade jag på www.eon.se o då hade vi prognosen till 21/1! Jag blev så ledsen...kunde knappt vara kvar på jobbet. Körde hem o sambon blev med helt förkrossad... dagen efter hade det ändrats som preliminärt till idag 18/1 men så kom det "redan" igår...

Imorgon är jag ledig. Ute faller lite snö :). Jag ska på massage på fm. Det ska bli så skönt att få lite ompyssling.

Nu hoppas jag innerligt att så många som möjligt får tillbaka sin ström snart och telefonerna ska fungera igen.

Kram på er!

4 kommentarer:

Kottemor sa...

Ojdå,om tom mobilerna slutar fungera så är man ju helt utestängd från omvärlden,det hade jag ej klarat!
Hahahhaa
Håller mina tummar vännen för att ni skall slippa mer avbrott!

Massa massa kramar!

Milla sa...

Usch jag förstår hur ni känner er, tänk att när strömmen finns där och allt är som vanligt tar man det så naturligt, inte undra på att det blir tokigt när det försvinner bort. Naturen kan vi ju inte rå på, men nu är det dags att de börjar gräva ned ledningarna iställer för att kamma hem en massa vinster... hoppas det får stanna kvar nu!

AnnaHanna sa...

Oj, det låter inte så kul med så långa strömavbrott- Är man van så har man ju grejer så man klarar sig - men det är ju fruktansvärt trist och osmidigt.
Hoppas ni inte är strömlösa igen nu då (söndag 21 jan) för det är ju rätt många drabbade även denna helg.
Du får en extravarm kram för säkerthets skull //Anna

♥ cloudberrie ♥ sa...

Usch vad trist att bli strömlösa stup i minuten! Hoppas ni har fått bättre väder nu och att både ström & telefon fungerar.

Kramar från Eva