onsdag, januari 24, 2007

En ledig dag

Idag har jag en ledig och efterlängtad skön dag. Jag ska ingenstans och tänkte bara hålla på lite här hemma. Kanske syr jag dom där köksgardinerna som jag har tyg liggandes till här i en kasse. Varför har saker så svårt att bli av?

Sonen är hemma från skolan. Feber och hostig. Ligger uppe i min säng nu och dricker Icetee en favorit har det blivit. Farmor introducerade det i Spanien i somras o sedan måste vi bara ha det hemma ;). Jag har aldrig ens brytt mig om att smaka det för jag har inte trott mig tycka om det, men det är helt ok. Dricker inte vanligt te heller så värst mycket. På kvällen om man är lite frusen är det gott.

Annars har här inte hänt så mycket. Vi har ju varit utan ström och det har verkligen satt sina spår i humör o själ. Jag har tagit åt mig av hur sårbara vi är och vad naturen kan hitta på. Tankarna går ofta till vad Kathrina hittade på i USA i New orelans och den rädsla människorna där måste ha kännt inför vad som komma skulle. Det är det jag har oroat mig mest så är det inför stormen...allt man läst i tidningarna och vad nyheterna har shosat upp det... Det är på gott o ont. Nu hoppas jag iallafall kunna lägga detta bakom mig och se framåt lite.

Fick TV tidningen idag och det är ju en massa roliga program framöver!
Saltön kommer tillbaka! Ett humor program på TV med Robert Gustavsson en liten favorit...Hjälp tror jag det skulle heta.ja det blir något att se fram emot :).

Ha en fin dag!
Kram

3 kommentarer:

netha sa...

Hoppas sonen har blivit bättre, min minsta var i skolan i fredags för första dagen på dryg veckan hemma, idag på eftermiddagen bara damp han i 39 i feber igen, suck, här går det mycket skit nu.
Ja du stormarna är lite otäcka faktiskt, vi har haft tur och haft elen kvar förutom några minuter då och då under de blåsigaste dagarna.
Hoppas på vår och värme snart.
kramis

Anonym sa...

åh så fint du gjort! Lite blek text för trötta ögon, men snyggt :-)

skönt med lediga dagar!!

Kottemor sa...

Stackars lillkillen då.
Sjuker är ju inget skoj att vara,hoppas det går över snabbt.

Sidan tycker jag är jättefin,verkar passa dig som handen i handsken även om den där blåa färgen du hade innan också var du...:)

Ja gardiner är svårt att ta itu med.
Jag har inget rum där maskinen,tyg och nålar kan få stå orört från nyfikna små fingrar så det tar emot när man vet att man måste plocka ihop allt igen efter bara en liten stund...

Hoppas du har en härlig måndag efter en lugn och skön helg iaf:)
Kramar!