lördag, januari 13, 2007

Julfest

Idag har jag och barnen varit på en julfest tillsammans med sonens klasskompis o hans mamma. Vi jobbar på samma ställe och företaget ordnar tjugondaknut fest för anställda o främst då deras barn :).



Det var Doris och knäckebröderna som var gäster och dom sjöng bra och hölligång för barnen :). Det var uppskattat. Sedan var det lite julgransdans , raketen och avslutning med fika. Trevligt o lättsamt. Alla barn fick en låda med godis med.

Ny storm på väg i natt o imorgon. Jag följer utvecklingen på SMHIs sida. Dom har ju en sida med varningar o där uppdateras det ofta. På något sätt känns denna sida mer pålitlig än tidningarnas väder sidor och stora löpsedlar. En gång varnades det ju för storm o olycka...som sedan aldrig kom. Inatt har jag mest lyssnat på blåsten och inte kunnat sova alls känns det som... Jag önskar att detta snart är över med denna blåst. Det ska visst bli kallare fram över.

Ha en fin helg!

8 kommentarer:

Sandi sa...

Doris Rules :)
Hoppas allt är bra, jag ska bara hämta en länk så jag kan komm ain till dig från min sida :)
Kram S

Kottemor sa...

Vilken härlig fest!
Doris och Knäckebröderna är jättebra!:)

Joo pappa min följer stormen via eon.se,där ser man hur den drar fram och vilka som är strömlösa.
...pappan min är ju elektriker;)

Det är lite otäckt tycker jag:(

Många kramar!

Camillas blogg sa...

Hejsan vännen!

Doris och knäckebröderna har jag sett flera ggr, framförallt med dottern. Tycker de är jättebra!! :)
Undras hur ni har det med stormen!
Hoppas ni klarar er från att bli utan ström.
Här blåser det för fullt, men inte så mycket som det verkar vara lite längre upp.

Kram Camilla

Anonym sa...

Hmm.. doris och knäckebröderna.. antar att det inte är samma som Bröderna Knäck?

De ser ju kul ut!

Malin E sa...

Hallå där!
Kul med en julfest och att det blev så uppskattat av barnen!!
Ja denna blåst, här har det oxå blåst och ett träd från skolan blåste omkull igår och låg över hela gatan här......andra trädet som blåser ner på skolan nu, förra året föll ett av de största träden där mitt på skolgården.......Men idag är det riktigt lugnt ute, hoppas ni har det med!
KramMalin

♥ cloudberrie ♥ sa...

Usch nu är det på gång igen med det hemska vädret. Jag har tänkt på dej och undrat hur ni har det.

Kram från Eva

ikas sa...

Ja, nog kom det storm alltid. Hur klarade ni er? Vårt växthus är kaffeved nu :o((
Hörde att det var en mildare storm på gång nu natten mellan torsdag och fredag.

Fotograferande Maria sa...

Hej! Vad kul med julfest! Blåste det mycket hos er sen? Det gjorde det här kram / Maria