onsdag, april 23, 2008

onsdag

En fin karusell i Bandol alldeles nere vid strandpromenaden.

Solen lyser även idag...har hört att det ska bli lite sämre väder framåt helgen.
Det tycker vi inte om. I dag är jag hemma från jobbet. Ska vila..ta det lugnt
och komma i kapp med mig själv. Har tyckt att det funkat rätt bra nu
på jobbet , att jag inte känner mig så stressad men igår när
det började pratas om vår skola igen så kom trycket över bröstet.
Hade bestämt mig för att om jag känner så igen så SKA jag lyssna
på kroppen och vila mig.



Clanaque...ett mäktigt bergsområde vid kusten som verkligen var mäktigt...snacka om djupa berg och djupa dalar!



Jag har läst en bok jag kan rekomendera. Den var så gripande.

Malin Sävstam har skrivet " När livet stannar". Den handlar om när hennes familj tillsammans med vänner har åkt till Thailand över julen 2004 och hon kommer tillbaka bara med sin ena son Axel och barn från den andra familjen. Så oerhört gripande. Tårarna rann... Hon har ändå lyckats med att överleva och man får ta del av hennes liv.


På väg ner från Clanagqerna och mot kustvägen igen...
Flyget går hem om några timmar från Marseille...våra
5 dagar i Frankrike är snart över...så härligt det var!

Inga kommentarer: