tisdag, april 15, 2008

Ledig


Utmed kusten i Bandol. Pintje träd och någon fin gul blomma.


Idag är jag ledig. Har jobbat i helgen och det har gått bra. Det var en lugn helg. Skönt när man känner att det inte är stressigt och man hinner vad man ska.

Ska snart åka till dotterns skola och vara med i hennes klass en stund i dag. Det ska bli teater och lite annat samt att jag får se lektionerna :). Sen äter jag nog med dom med när jag ändå är där. Det ska bli roligt och jag vet hon med tycker det ;-).





I kväll är det möte igen med skolan. Vi har fått vår placering för barnen och det är den andra skolan. Nu känner vi att antingen får vi acceptera detta...få lite lugn och ro, må bättre och sedan ta nya tag inför vår friskola som vi förhoppningsvis får. Sambon har idagarna fått ett mail från ordföranden i den borgerliga majoriteten som är mycket nyfiken och det verkar som om dom verklgien vill ha en friskola i komunen men vem ska man lita på?? Vi trodde vår skola blev kvar men se där fick vi oss en näsbränna att ord är inget man kan tro på.

Jag måste erkänna att jag mått dåligt av allt detta. Fått problem att sova igenom om nätterna och kännt mig orolig...nästan nervös...stressad... men det känns mkt bättre nu och vi hoppas på att man kan få lite mer normala dagar utan att ständigt gå omkring och vara irriterad på politikerna och deras felaktiga beslut. Vi har ju lagt in en överklagan med till länsrätten...






Där låg en o annan enorm båt i hamnen i Bandol... Dom vi tyckte
var stora i våra ögon var inte det när man sen kom jämte
de riktigt stora lyxiga sakerna som kanske hade både 2 och 3 våningar!


Vår lilla hyrbil! Den tyckte jag jättemycket om. Det var en Citroén och väldigt pigg och
rymlig inuti. Tyckte om färgen med ;-).


Trappan upp till vårt lilla mysiga hotell hemma hos tanten.
Det kändes nästan som en slottstrappa men det var det ju inte,
utan ett vanligt mycket charmigt hotell :).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trist beslut om skolan men skönt att du känner att ni nu börjar kunna gå vidare.

Mindi sa...

Härliga bilder!!!

Förstår dig angående skolan....

Stor kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Så många fina foton du har lagt ut, jätte roligt att få se! Nu blir jag bara ännu mer sugen på en resa dit jag med...

Trist med skolan!

Kram