torsdag, november 27, 2008

Donat och fixat

Fönstren är putsade...gardiner, eller garniner som dottern sa för bara ett litet tag sedan...tycker det är sött ;-), är strukna i köket och hänger där dom ska. Imorgon ska jag sätta upp alla ljusstakar och stjärnor. Det hinns liksom inte med på lördag... För då väntar detta:


Vi åker tåg ner på lördag morgon och ska sova över på hotell i Malmö. Jösses så skoj! Två vänner till oss ska med och vi ska ut på stan innan... längtar... Malmö arena, en nyöppnad stor arena ska visst med vara alldels speciell och fin. Några vänner till svärföräldrarna hade varit där på invigningen. Det ska bli så bra och jag har sagt det för man kan inte får för mycket av Abba. Det går inte att överdoseras. Mamma mia i Göteborg 2007, mamma mia filmen i somras och nu detta... Till på köpet hade sambon köpt filmen till mig idag! Den ska vi se imorgon kväll...en uppvärming som heter duga!

Så sitter jag och tittar i vår lokala tidning i morse och vad finner man där om inte ett litet gästspel av en viss herr Svensson med fru i sommar i Kalmar!
Det tror jag barnen hade älskat med för
dom skrattar lika gott åt detta som vi.
Svårt bara att boka upp sig så långt
i förväg under semetern tycker jag med
endast en enda dag....
Var är vi i juli 2009???

Ska snart titta på Himlen kan vänta.
Det berör mig mycket detta programmet
och än mer känner jag att man
ska leva. Ta vara på dagen och
varandra....

16 kommentarer:

Kottemor sa...

Men vad roligt att ni ska ner hit till min stad!!:)
Ja vår arena ska vara jättefin visst, så ny så jag ej har varit där:)

Hoppas ni får en underbar helg!!
Och får ni tid över, el en lucka, så hojta till!!!:)

Kraaaaamar

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt att få komma iväg så där. Känns just nu att man vill ha mycket Abba.

Kram Ullis

♥ cloudberrie ♥ sa...

Låter jätte mysigt!

Ha en rikigt toppenfin helg!

Kram från Eva

Camillas blogg sa...

Nämen vad kul!! Då har ni sett Mamma Mia idag! :) Malmö Arena ligger bara några minuters bilväg från mig..Mannen och sonen har varit där och sett på hockeymatch- själv ska jag inte dit där förrän på Melodifestivalen!
Vilket hotell bodde ni på?

Vi har precis sett Mamma Miafilmen på DVD- köpte den idag!

Kram Camilla

Anonym sa...

Garniner... så gulligt!!

jag ska skaffa ny garniner den här veckan jag...*S*

Kottemor sa...

Hur var helgen fina?
Jag hade 2 kollegor där och såg
Mamma Mia också, de har träningsvärk i låren idag av allt stampande i takt:)

Kramar!!

jo, jag har låst upp bloggen och provar ett tag... så får vi se.
Kram igen:)

ankiann sa...

Mamma Mia är bra :) Jag brukar också se Himlen kan vänta. Det är nyttigt att reflektera över livet och inte ta allt för givet. Vi springer fort utan att ts hsnd om varandra och värdesätta det underbara vi har. Jag känner mig så tacksam och priviligerad över det liv jag har, mina barn, min familj...

Anonym sa...

Hej vännen!
Ursäkta att jag varit dålig på att skriva en hälsning hos dej.
Nu gör jag det och passar på att önska dej en God Jul.
Kramis från Anita

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att allt är bra med dig.

Vill önska dig

♥♥♥ GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
KRAMAR ULLIS

Mindi sa...

Detsamma detsamma till dig!!!
Massor utav tack för det fina julkortet jag fick. Så gulligt det var. :)

Ha det så gott och vem vet 2009 kanske blir ditt bloggår och du bloggar som aldrig förr? ;)

kraaaaam
m i n d i

Malin E sa...

GOTT NYTT ÅR!
Hoppas ni får en fin kväll!!
Kram Malin

Mindi sa...

*** GOTT NYTT ÅR!!! ***

*miss you*

Stor kram från
M i n d i
=^..^=

Anonym sa...

Kikar in och önskar dig och din familj ett gott slut och ett GOTT NYTT ÅR!

Kramis Åsa

♥ cloudberrie ♥ sa...

Gott Nytt År!!!

Jag hoppas att du och din söta familj får en skön och fin avslutning på 2008.

KRAMAR från Eva

Ullis/Leva på landet sa...

Önskar dig ett riktigt

♥ GOTT NYTT ÅR ♥
Kram Ullis

netha sa...

Japp blogga skall man göra när man tycker det är roligt.
Gott Nytt År på Dig.
kramis