lördag, juni 27, 2009

Länge sedan


Det känns som om det är så länge sedan jag skrev här... Jag känner inte att jag vill ge det så mycket tid som man kanske gjort men ändå är det kul med datorn ... och allt man kan göra med den. Blev ändå en liten uppdatering här i kväll...


Här har sonen fyllt 10 år! Var tog åren vägen? Den lille plutten på 2,8 kg drygt och 48 cm lång som nu är över 1,5 m och stora fötter ;-) så han och farmor kan dela skor... fniss. Tur är väl att dom växer. Det var en fin födelsedag. Han fick en ny egen mobil, slipper min gamla. Han fick även en fyrhjuling som var hur häftig som helst. Tyvärr var den inte helt ok så den har vi lämnat tillbaka för lagning eller utbyte.. men oj vad stolt och tuff han var när han drog iväg över åkern med den och körde slalom mellan höbollarna!!!

Jag har haft en veckas semester nu... härligt fattar det inte ännu... måste nog ha lite mer ledigt för att inse det :). På torsdag åker vi till Spanien och även om det är varmt och härligt väder här så ser vi verkligen fram emot det! Som vi brukar säga att det gör det inte sämre för oss där att det är fint här!

I dag har min tjej haft sin fotbolls cup. Det var varmt och svettigt och vi
hade jätte roligt när vi såg på dem och ivrigt hejade!
Så duktiga och jätte bra resultat!!

En tränare kom fram till oss när det nästan var slut och frågade om
vi skulle hem.. kunde vi ta deras två pojkar? Något tråkigt hade hänt
där hemma sa han och hade tårar i ögonen.. självklart sa vi och fixade
mat till oss alla väl hemma. Sen tänkte vi åka till sjön.
När vi sitter där hemma kommer mamman med tårar i ögonen.
Hennes fina häst som var 13 år gammal hade hittats död i hagen. Tårarna
rann på henne och hon var så ledsen. Vi erbjuder oss självklart att
ta killarna och åker till stranden där vi är en bra bit in på sen em.
Då kunde dom ordna med allt som detta medförde och pojkarna
slapp se hästen och mamma och pappa som var ledsna.
Dom var så tacksamma för detta och mitt i allt kändes
det som om vi hjälpte dom lite mitt i allt tråkigt.

Det är mkt Michael Jackson nu... Jag är väl inte ett av hans
största fan men Billy Jean är mkt nostalgi för mig och jag
älskade just den låten.... hans liv var nog inte en dans på rosor
den sista tiden. Det känns ändå lite sorgligt att han inte längre finns här.

Sköt om er!

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att höra från dig. Så fint du har gjort på sidan. Visst går det fort med barnen. De växer som bara den.

Kram Ullis

ankiann sa...

Vad fint du fixat här! Glad sommar!